De STEM-leerkracht: analyse en aanbevelingen KVAB

Filter items
Nieuws
11 mei 2016

STEM

Science, Technology, Engineering en Mathematics: STEM is actueel in Vlaanderen.

STEM-academies, het STEM-platform, het STEM-charter … ze streven naar een versterking van de wetenschappelijk-technische geletterdheid van de jeugd.

Dit is niet alleen nuttig voor de invulling van knelpuntjobs, maar vooral cruciaal voor een verantwoord burgerschap in onze complexe en technologiegedreven kennismaatschappij.

KVAB

Om bij te dragen tot deze belangrijke ontwikkeling, brengt de Koninklijke Vlaamse Academie van België (KVAB) een Standpunt uit, getiteld De STEM-leerkracht — een analyse van het STEM-onderwijslandschap in Vlaanderen met aanbevelingen voor STEM-leerkrachten, schooldirecties en beleidsverantwoordelijken.

Het Standpunt is geïnspireerd door en opgedragen aan José Mariano Gago, de Denker die zich in 2014 op uitnodiging van de Academie een jaar heeft gebogen over de toekomst van Vlaanderen als een kennismaatschappij.

 De STEM--leerkracht

 

 

BijlageGrootte
De STEM-leerkracht (Standpunt KVAB)1.25 MB

Deel deze pagina

  • Vond u wat u zocht?

Contactgegevens

Liliane Moeremans

Afdeling Onderzoek
Beleidsmedewerker
02 553 56 55

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van al ons nieuws en onze activiteiten en schrijf u in op onze nieuwsbrief.
CAPTCHA
Deze vraag is om te testen of u een echte bezoeker bent en om spam tegen te gaan.