Meer nieuws, om u nog beter te dienen.

Vernieuwde EWI-website

Zorgen dat de bezoeker van de website zo vlug mogelijk vindt wat hij zoekt. En op een zo vlot mogelijke manier de collega's de kans geven om hun expertise en dossierkennis online te krijgen. Met dat dubbel doel voor ogen lanceeerde het departement Economie, Wetenschap en Innovatie (EWI) in 2015 zijn nieuwe website.

Een klantenbevraging bracht de prioriteiten van de EWI-website-bezoekers in kaart:

• vlotte toegang tot publicaties, adviezen en rapporten;
  • cijfers en indicatoren consulteren;
  • up-to-date blijven via relevante nieuwsberichten.

Vanuit deze gedachte ontwikkelden we onze website, waarbij de nieuwsberichten op een centrale plaats komen en "Cijfers en Indicatoren" en "Publicaties en adviezen" prominent in de hoofdnavigatie staan. Neem zelf een kijkje op www.ewi-vlaanderen.be.

Meer informatie

Berichten van, over of voor het beleidsdomein: daarvoor kwam onze doelgroep naar de EWI-website, zo bleek ook uit bovenvermelde klantenbevraging.

Om aan deze behoefte te voldoen staken we gelijktijdig met de lancering van de website een tandje bij op het vlak van het informatieaanbod. Het gevolg: nieuwe berichten van/over/voor het EWI-beleidsdomein zijn sinds het najaar 2015 bijna dagelijks te vinden op de EWI-website.

Nieuwsbrief

De continue stroom aan berichten zorgde ervoor dat ook de nieuwsbrief een versnelling hoger schakelde: van sporadische publicatie naar een vaste, wekelijkse rubriek. Een initiatief dat de ontvangers van de nieuwsbrief ten zeerste weten te waarderen.

Sociale media

EWI is al enkele jaren actief op de gekende sociale media. Via deze weg brengen we onze complexe materie en een grote variatie aan onderwerpen en thema's op een toegankelijke manier bij een divers doelpubliek. In 2015 zetten we intensief onze online aanwezigheid verder. Onze Twitter-pagina en onze bedrijfspagina op LinkedIn zijn samen goed voor meer dan 2000 lezers.